Онлайн рекламата отчете ръст от 26% за 2010 г.
Пазарът на онлайн реклама у нас е отчел ръст от 26% от началото на 2010 г. спрямо 2009 г. Приходите са достигнали 30,2 млн. лв., обяви търговският директор Лазар Малаков, цитиран от dnes.bg.
Проучването е направено на базата на топ 50 рекламодатели във всеки един от икономическите сектори.
В нетен рекламен обем ръстът е 11,2%. Банер рекламата е представлявала 82% от целия обем през изминалата година, отчитайки повишение от 18%. Следва я рекламата на клик с 10% и обяви и справочници с около 4%. Останалите са други рекламни формати.
Телекомуникационните и финансовите компании продължават да заемат водеща позиция сред най-активните онлайн рекламодатели. Значителни печалби през изминалата година са имали и компаниите за онлайн залагания, което до голяма степен се дължи и на световното първенство по футбол.
Секторът на финансовите услуги заема над 14% от общия рекламен обем, следван от телекомуникации с близо 9,3%, потребителски стоки с 9%, развлекателна индустрия и медии с над 5,8% и търговия на дребно с над 4%. Автомобилната индустрия, която традиционно също е сред основните рекламодатели, през 2010 г. е представлявала под 4% от общия рекламен обем.
Производителите на бързооборотни стоки все още не са толкова силно представени сред интернет рекламодателите, каза Малаков. Те са едни от най-активните в телевизионната реклама.
6 от 15-те най-големи телевизионни рекламодатели не фигурират сред 50-те водещи рекламодатели в интернет. Всички тези 6 компании обаче са имали поне една онлайн рекламна кампания през 2010 г., проявяват интерес към интернет реклама и през 2011 г.
Още по темата» Рекламата онлайн изпреварва печатните издания
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=786053&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter